Veelgestelde vragen
Heeft u zelf een vraag voor De Huisopkoper en vindt u het antwoord hieronder niet terug, stuur dan een mailtje naar ons, we antwoorden u zo spoedig mogelijk.
Als u uw huis wil verkopen in Nederland dan kan de huisopkoper aanraden om volgende site te bezoeken www.vdnvastgoed.nl
Wij hebben een speciale pagina op onze website die gaat over het thema overlijden en erfenis. Dit is een materie die wij zeer discreet behandelen. U kan op onze professionaliteit en waardigheid rekenen.
Wij kopen uw huis en zorgen ervoor dat u zich verder geen zorgen hoeft te maken. Geen bezoekers in huis, geen papierwerk, geen aankoopbeloften van mogelijke kopers die uiteindelijk niet doorgaan. Bij ons kan uw huis al de dag zelf verkocht zijn.
Wij zijn gepassioneerd door huizen, appartementen, bouwgronden. Daarnaast beseffen we de menselijke kant van de zaak. Daar zijn we sterk in, aanvoelen wat u wilt en een luisterend oor zijn.
- De beste prijs
- Direct 100% zekerheid over de verkoop
- Snelle en correcte afwikkeling via de notaris
- Geen opschortende voorwaarden
- Geen verkoopstress
- Geen risico op leegstandbelasting
Geen probleem, nee. De Huisopkoper koopt het huis, niet de inhoud. We zijn wel wat gewoon als we huizen bezoeken. We hebben regelmatig huizen gekocht die we moesten leeghalen en zelfs ontsmetten. Dat lossen we wel op.
Nadat u de documenten ondertekent, betalen we u onmiddellijk het voorschot. Daar zijn sommige mensen al mee geholpen. De akte bij de notaris waar we de hoofdsom betalen, kan heel snel gaan, binnen twee maanden als het moet.
Wij helpen graag met de afwikkeling bij uw bank. Spreekt uw bankier van een bankbeslag? Neem dan dringend contact op. Als u uw huis aan ons verkoopt, brengt dat meer geld op dan als het met een bankbeslag moet. Wij hebben sterke contacten met de banken, waardoor we kunnen onderhandelen met banken in naam van onze klanten.
Nee, De Huisopkoper komt gratis kijken en geeft u alle informatie gratis. Daarna beslist u zelf of u aan ons verkoopt of niet. U loopt geen enkel risico.
Alles is bespreekbaar. Elke situatie is verschillend en voor elk probleem is er een oplossing.
Geen probleem. De Huisopkoper zorgt voor alle attesten en keuringen die u nodig hebt om te verkopen. Op onze kosten.
Dat maakt helemaal niets uit. Veel of weinig of helemaal geen werk: alles komt in aanmerking. De Huisopkoper koopt alle soorten woningen.
Heel snel. In principe is het zelfs mogelijk om alles te regelen op de dag waarop u belt. Of toch minstens in 24 uur.
Ja, dat doen wij echt. Lees er onze vele referenties maar op na. Wij maken een echt compromis op tussen u en ons en onze notarissen.
Wij zijn zowat het enige bedrijf dat echt opkoopt en u direct geld geeft.
Nee, wij kunnen u verschillende notarissen voorstellen bij u in de buurt en u kiest.
De Huisopkoper is een betrouwbare firma. U kunt ons ondernemingsnummer checken via Google en u weet onmiddellijk wie we zijn en waar we werken. Hieronder vindt u onze gegevens terug.
Adres
Koningslaan 136 b32
8300 Knokke (Knokke-heist)
ON: BE 0849.640.024
Altijd. We zijn altijd bereikbaar en doen ons uiterste best om u zo snel mogelijk van dienst te zijn.
Ja, we kunnen uw huis kopen zonder dat we daarvoor dienen te lenen bij de bank. Verkoop uw huis of uw bouwgrond aan ons en u bent zeker van uw geld. Bovendien kan dat snel. Elke maand kopen we gemiddeld 4 eigendommen. Die cijfers kunt u gerust natrekken.
De Huisopkoper werkt met een heel team van vakmensen zoals metselaars, schrijnwerkers, loodgieters, dakwerkers, architecten, tuinaanleggers, grondwerkers en een schoonmaakploeg die altijd op verschillende werven actief zijn zodat we ze onmiddellijk kunnen inzetten op een nieuw project, ook het uwe.
U loopt geen enkel risico. Wij komen langs en geven u alle informatie gratis. Daarna beslist u zelf of u aan ons verkoopt of niet.
Jazeker, ook dat is geen enkel probleem. We kopen verhuurde woningen en lossen alles verder zelf op met de huurders. U hoeft zich daar helemaal geen zorgen over te maken.
Ja, wij kopen alles: huizen, appartementen en bouwgronden.
Wij kopen uw huis en zorgen voor alle keuringen en aanvragen. U hoeft zich geen zorgen te maken, wij doen al het werk. U krijgt uw geld en u bent verlost van al de last.
Dat is iets wat u zelf moet beslissen. Wat wij wel kunnen zeggen, is dat al onze klanten enorm blij waren dat ze hun huis verkocht hadden. Ze konden verder met hun leven en vonden het fijn om weer plannen te kunnen maken.
Wij hebben een verhuiswagen voor onze klanten. Wij hebben begrepen dat het soms allemaal nogal veel is wat er komt kijken bij de verkoop van een woning. Daarom bieden wij ook deze dienst aan.
Wij komen ook langs in het weekend of ’s avonds. Bel 0475 22 66 99 of mail ons voor een afspraak.
Ja, wij kopen ook appartementen en studio’s.
Wij zijn de nummer 1 opkoper van Vlaanderen. Wij kopen eigendommen in de provincies Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen, Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant.
Wij houden van woningen en bekijken elke vraag afzonderlijk. Hebt u een buitenverblijf in het buitenland en wilt u het verkopen? Laat het ons weten. Wij kopen ook huizen in het buitenland.
Iedereen die een huis te koop heeft, mag ons bellen of mailen. Wij bekijken elke aanvraag en maken een afspraak om het huis te komen bekijken.
Bel of mail ons gerust. We begrijpen dat mensen een stadswoning, een appartement of een studio in de stad willen verkopen. Wij komen kijken en brengen een bod uit. Voor u het weet, is het verkocht.
In de koopovereenkomst staan geen ontbindende voorwaarden. Wij verplichten ons om uw woning voor de afgesproken prijs en termijn te kopen.
Nee, alle kosten komen voor de rekening van de koper. Wij rekenen geen extra kosten voor onze dienstverlening.
Alles hangt af van uw persoonlijke situatie. Wat wilt u als u uw huis gaat verkopen?
- Wilt u uw huis snel verkopen? Kies dan voor De Huisopkoper.
- Wilt u maanden – soms meer dan een jaar – wachten tot uw huis verkocht is? Kies dan voor een immokantoor.
- Wilt u na één huisbezoek weten of uw huis verkocht is? Kies dan voor De Huisopkoper.
- Wilt u dat uw immokantoor uw huis komt bezoeken met tientallen mogelijke kopers? Mensen die misschien geen lening kunnen krijgen? Kies dan voor een immokantoor.
- Hebt u dringend geld nodig? Kies dan voor De Huisopkoper.
Veel mensen komen op een punt in hun leven dat ze voor het werk, de liefde of iets anders naar het buitenland verhuizen. Hun huis in België verkopen is dan iets dat er bijkomt maar waar ze vaak geen tijd meer voor hebben. Toch willen ze niet wachten tot het huis verkocht is. Ze willen snel geld, en dus ook snel verkopen zonder last of zorgen. Een immokantoor kan die droom in de weg staan. De Huisopkoper kan u helpen. Verhuist u naar het buitenland en wilt u uw huis verkopen? Neem contact op met De Huisopkoper. We brengen uw internationale droom graag een stapje dichterbij.
Dat is allemaal bespreekbaar. Dat kan gaan van een korte periode tot een lange termijn.
Nodig ons gerust uit om eens te komen kijken. Wij informeren u gratis over de waarde van uw huis en maken u graag een eerlijke prijs. Dan beslist u zelf of u op ons aanbod ingaat.
Bij de verkoop van een huis komen nogal wat kosten kijken. Dat gaat van attesten en keuringen tot de registratierechten voor de notaris.
Radio 2 heeft daar een correct item aan gewijd over de kosten bij de verkoop van een woning.
De Huisopkoper koopt uw huis en neemt al deze kosten op zich.
Een overzicht.
EPC-keuring
Als u uw huis verkoopt, moet het eerst gekeurd worden. Het energieprestatiecertificaat (EPC) drukt de energiekwaliteit van een huis uit in een cijfer. Daarvoor spelen verschillende dingen een rol: het volume van de woning, de vloeroppervlakte, het soort verwarming, de isolatie. Een EPC-certificaat kost ongeveer 350 euro.
Gaskeuringen
Bij de verkoop van een huis moeten de gasleidingen gecontroleerd worden. Dat kost tussen 95 en 135 euro.
Elektrische keuring
Als u een huis verkoopt met een elektrische installatie van vóór 1 oktober 1981, bent u verplicht om die installatie te laten keuren. Alleen als u een gelijkvormigheidsverslag hebt, gebaseerd op het Algemeen Reglement op de Elektrische Installaties (AREI), is dat niet meer nodig.
Let wel: als de woning onbewoonbaar verklaard is of helemaal gerenoveerd moet worden, is de elektrische keuring niet nodig.
De elektrische keuring kost rond de 140 euro.
Bodemattest
Het bodemattest is uniek in Europa. Volgens het bodemdecreet moet u een bodemattest aanvragen vóór de overdrachtsovereenkomst (compromis). De inhoud van dat bodemattest moet u meedelen aan de koper. Dat maakt van de overdracht van een bouwgrond of pand een cruciaal moment in de bescherming van onze bodem en ons leefmilieu. Tegelijk informeert en beschermt het de koper van de woning of bouwgrond. Het bodemattest vermeldt alle relevante gegevens die de Ovam over de grond kent en die belangrijk zijn bij de verkoop.
Het bodemattest kost tussen 50 en 200 euro.
Kadastrale legger
De kadastrale legger is een register dat per gemeente of per kadastrale afdeling van de gemeente van elke eigenaar en van elk perceel de oppervlakte en het kadastraal inkomen vermeldt. Sommige van die gegevens zijn privé. Andere openbaar. Daarom spreken we van een uittreksel uit de kadastrale legger.
Het bedrag hangt af van de aanvraag.
Kadastrale legger: 5,50 euro
Kadastraal plan op A4-formaat: 11 euro
Keuring stookolietank
De keuring van de stookolietank moet de kans op bodemverontreiniging tot een minimum herleiden. Elke gekeurde stookolietank heeft een geldig conformiteitsattest en een groene dop of kenplaat. Het is in België wettelijk verplicht om stookolietanks te laten keuren.
Bij de verkoop van een woning met een stookolietank is het zeker aan te raden dat u de koper een geldig conformiteitsattest afgeeft. Het is niet verplicht maar de notaris zal altijd aandringen op een geldig attest zodat de verkoper in orde is met de geldende milieuwetgeving. Een niet-gekeurde mazouttank voldoet namelijk niet aan de milieuwetgeving en kan aanleiding geven tot sancties voor de verkoper.
Een keuring van een stookolietank kost 140 euro.
AGIV-watertoets
AGIV controleert het risico op overstromingsgevaar.
Hun watertoets kost 45 euro.
Postinterventiedossier bij verkoop
Bij de verkoop van een huis, rijhuis, villa of appartement gebouwd na 1 mei 2001 moet de verkoper de koper een postinterventiedossier geven. Als er aan het bestaande vastgoed werken gebeurden na 1 mei 2001, is zo’n postinterventiedossier ook verplicht bij een verkoop.
De kost is moeilijk te schatten. Hij kan best hoog oplopen.
Schoonmaakkosten
Moet u het huis dat u wilt verkopen nog grondig schoonmaken? Om het wat toonbaar te maken voor mogelijke kopers? Ook die kosten kunnen oplopen tot duizenden euro’s.
Opmaakkosten
Opmaakkosten zijn kosten die gepaard gaan met fundamentele zaken die stuk zijn in huis. Bijvoorbeeld de brander of een kapot raam. Als mogelijke kopers binnenkomen, zullen ze daar zeker een opmerking over maken en het huis in veel gevallen niet kopen.
Ook die kosten kunnen oplopen tot duizenden euro’s.
Kortom: voor u een huis, een rijhuis, een appartement kunt verkopen, moet u serieus in de geldbuidel tasten. En dan is het nog maar de vraag of u uw huis wel verkocht krijgt.
De Huisopkoper koopt uw huis en neemt al deze kosten op zich.
Daardoor hoeft u niet zelf te investeren in uw vastgoed, en kunt u het verkopen zonder eerst nog veel uitgaven te doen.
.